.

söndag 31 oktober 2010

Yddingeloppet

En härlig dag blev det.
Temperaturen 10 grader, nästan vindstilla, och endast vattenpölar några få ställen på sträckan.

Eftersom jag har sprungit väldigt sparsamt med terräng visste jag faktiskt inte vadjag skulle vänta mig för prestation idag.
En kompis sade att han tre år i rad försökt att komma under timmen på 12 km.
Jag tyckte att det verkade som ett bra riktmärke och körde på.

Bruttotiden hamnade på 59:25, så jag antar att det var ungefär som förväntat.
Fast efter stigningarna fram till 5 km trodde jag att jag skulle behöva gå av halvvägs. Som tur var gick det utför efter det, och sista biten kunde jag få till en helt ok spurt.



Dessutom jättekul att träffa trevliga människor, både hemifrån Svedala men även mina löparvänner och bloggvänner.
Zingo sin vana trogen, ställde upp trots de nästan 6 milen i Köpenhamn igår.

5 kommentarer:

  1. Hejsan Thomas! Var det dig jag träffade idag? Riktigt härligt väder! Planerar redan att jogga ikväll, jag som skulle vila! /Mats

    SvaraRadera
  2. Japp det var mig :-)

    Visst var det härligt!
    Fina färger på löven och härlig stämning!

    Mina ben ber inte om att få jogga mer idag, det får vänta tills återhämtningsrundan imorgon:-)

    SvaraRadera
  3. Skall lämna min dotters bil i grannbyn, så det blir bara 5 km, men imorgon ÄR det vila, hiii!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Jag är bara liiiite liiiite avis. Vill också ut i skogen!

    SvaraRadera
  5. Tack Anna.-)
    Jag förstår att du är lite avis... men man kan ju inte vara överallt:-)

    SvaraRadera