.

torsdag 14 oktober 2010

Vadproblem

Jag trodde faktiskt att jag hade lämnat alla vadproblem bakom mig, när jag har lärt mig att löpa mer "rätt".
Så är uppenbarligen inte fallet.

Det måste vara ganska ovanligt att skador uppstår en dag efter ett träningspass?
I går kväll, ca. 24 timmar efter senaste passet började vaden att sticka.

Jag tror att det är en mindre bristning, men det innebär iallafall att jag lämnar återbud till loppet på söndag.
Mitt långsiktiga mål är och förblir Stockholm Marathon 2011, därför vågar jag inte riskera något.
Jag hoppas få en snabb tid hos Jimmy, så att han kan konfirmera min egen diagnos.

Men ingen tid för trams, i kväll tar jag första uppmjukningspromenaden.

2 kommentarer:

  1. Trist med din vad! Hoppas den där Jimmy kan hjälpa dig snabbt!

    SvaraRadera
  2. Tack jenny!
    Det hoppas jag med!
    Kan ju säga att det inte känns bättre, så det verkar som att det är en bristning.
    Jag jobbar på 5:e våningen och tar alltid trappan, och ont gör det.. ordentligt ont :-o
    3-4 veckor brukar det ju handla om.
    Får väl se om jag kan skynda på det med lite tåhävningar och kompression.

    SvaraRadera