.

söndag 29 augusti 2010

Midnattsloppet

En riktigt härlig kväll blev det.
Att träffa "jogg"arna Eric, Linda och Anna var jättetrevligt och bidrog extra till en höjdarkväll.
Prestationen står i paritet med den träning jag lagt ner.
Det märktes alltså att träningen i veckan inte varit så som jag tänkt, men som vanligt kutade jag järnet sista 2 km.
Det bästa var att benen höll riktigt bra (tror jag iallafall).
Vi får väl se hur det känns imorgon när endorfinerna har försvunnit från denna trötta kropp.

Loppet var trevligt, fast turen i Zoo kunde man varit utan, djuren sov och det var becksvart. På vissa ställen var det så mörkt att man knappt såg handen framför sig.
Synd även att det bara var 2000 anmälda, men det är ju ett nytt lopp i DK, och det krockar lite grand med veckan för DHL-stafetten som börjar på måndag.

Imorgon(eller idag, beroende på hur man läser det), så bär det av till Lerberget.
Och på onsdag är det DHL stafett med mina favoritkollegor.

2 kommentarer:

  1. Skönt att benen höll Thomas! Sprang loppet förra året fast då hade dom lagt ut "ljusstavar" där det var mörkt och det var ganska häftigt. Tror man får ta dom där Midnattsloppen som en rolig grej bara.

    SvaraRadera
  2. Tack Daniel.
    Gratulerar till ditt kanonlopp i Trelle;-)

    Jo, jag vet att det är jippo, men det bör ju ändå vara säkert att springa:-)

    SvaraRadera