.

måndag 30 augusti 2010

Naprapatbesök

Idag har jag för första gången besökt Jimmy Palm på Naprapatlabbet.
Han kunde snabbt se att mina benhinnor och vader är rätt överbelastade.

Efter att ha pratat lite om vad jag vill få ut av besöket, samt vilka mål jag föreställer mig att uppnå så satte han igång att klämma och trycka.
Han hittade precis alla de ställen som bruka plåga mig, och fick mina smärtnivåer att uppleva nya höjder.
Det verkar som att det finns bra förhoppningar att min kropp ska kunna klara högre belastning i framtiden.

Jag fick en hel del bra tips på vägen och ska nu börja styrketräna en del efter löpträningen.

På måndag ska jag dit igen, då ska vi titta på min teknik, och se om mina skor är passande till min löpstil och vikt.

2 kommentarer:

  1. Är det en naprapat du kan rekommendera? Jag skulle behöva hitta någon som verkligen kan idrottare och vet vad dom gör! Gör inget om jag måste åka en bit, bara han är bra!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag ju bara varit där en gång, men det känns verkligen bra..

    Han är supertrevlig och förstår verkligen vad man menar när man snackar löpning (han har själv varit elitidrottsman).
    Och duger han för Johan Wissman duger han till mig..

    SvaraRadera