.

onsdag 18 augusti 2010

Intervaller

Ja idag var alltså den stora dagen då jag skulle prova att springa intervaller.
Precis som jag skrev tidigare var planen att köra 1 km på ca. 4:00/km.
Det höll 700 m ungefär, sedan fick jag dra ner på tempot.
Jag tror att jag hittade ett sätt att köra intervall som passade mig till slut.
Kuta järnet 2 min vila ett par minuter och upprepa.
Efter hand kunde jag springa längre och längre, det måste ju betyda något bra.
Totalt blev det 5,5 km idag.

Ska börja experimentera med lite styrketräning med.. får se när och hur det kan bli.

7 kommentarer:

  1. Ja tusingar är inte roliga! Själv sprang jag 8*200 idag, det kändes lite mindre plågsamt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är kanske det man ska satsa på istället.
    Lite bättre för självförtroendet att börja med något man klarar av:-)

    Jag försökte även 500 men även det kändes i överkant.

    SvaraRadera
  3. Hej Thomas! Hittade hit via Kåsebergaloppet. Trevlig blogg du har, här kommer jag titta in.

    Tusingar är ap-jobbiga! ;)

    SvaraRadera
  4. Hej Daniel.

    Roligt att någon gillar det man skriver!
    Lycka till med din utmaningar... kommer att kolla in din blogg med:-)

    SvaraRadera
  5. Daniel, det är förresten min fru du springer förbi här:
    http://1.bp.blogspot.com/_Y6MGek1uY4g/TGaY9Y6PV7I/AAAAAAAACt4/cGtJGCNLP4A/s1600/spurt.JPG

    SvaraRadera
  6. Där ser man! :) Hälsa henne och tacka för hejandet!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag springer nästan aldrig 1000-metersintervaller. Men däremot 2-minutare.
    10 x 2 minuter med 1 minut joggvila har verkligen hjälpt mig att bli snabbare och starkare. Nu går jag in i ett 10 veckors program där jag så småningom kommer öka från 10 x 2´och lägga på en extra per vecka upp till 15 x 2 ´. Det blir tufft men kul!

    Jag sitter och funderar på att anmäla mig till Skanör den 18:e, kan bara inte bestämma vilken distans...

    /Katarina

    SvaraRadera