.

lördag 2 oktober 2010

Flow

Jag vet faktiskt inte helt vad som har hänt?
Mina problem är som bortblåsta och min kropp verkar tåla mer än någonsin.
Redan när jag stiger upp spritter det i benen, så att jag får hålla fast mig i närmaste bräda för att inte ta på mig löparskorna.
I morse fanns det dock ingen bräda till hands, så det blev 10 km i lätt jogg tempo.

Redan nu i eftermiddag känner jag hur benen börjar piggna till och vilja ha mer, och det gläder mig otroligt mycket!
Grejen att kunna träna flera dagar i sträck har för mig varit ett stort hinder för att utvecklas mer.
Jag tror att det är en kombination av flera lyckliga omständigtheter.

  • Förbättrad teknik
  • Mer löparglädje genom trevliga löparvänner.
  • Den nya tekniken ger mer ork.
  • Styrketräningen ger resultat
  • Strukturen ger utdelning
I morgon bitti är det backintervaller vid St. Hans backar på programmet :-)

Får ta även ta och fundera på vad jag ska göra för att inte slita ner mig igen.. Det finns ju fortfarande en gräns..

2 kommentarer:

  1. Härligt! Håll hårt i känslan och håll fast i brädan när det behövs:)

    SvaraRadera
  2. Tack Katarina!
    Ska försöka, men det är inte lätt att veta när det är rätt att hålla i brädan eller ej :-)

    SvaraRadera