.

söndag 24 oktober 2010

St. Hans backar

Idag var det dags för veckans backträning vid St. Hans backar.
Vädret var ju inte jättebra tidigare på dagen, men strax innan 17 sprack det upp.

Vi blev 6 stycken, inklusive Annas och Mårtens lilla Elias som satt i vagn, och fick åka många roliga turer.
Zingo hade sprungit de 5 milen i Markusloppet igår, men kom ändå med och körde lite återhämtning.

Själv var jag pigg i benen och körde stenhårt.
Sista rundan blev faktiskt så jobbig at jag fick stå i nästan 5 minuter och hyperventilera med stöd för att inte falla omkull.
Ett tag mådde jag faktiskt mycket illa, men jag fick behålla lunchen.

Jag är rätt nöjd, både med att det gick så bra, men också att jag lyckades pressa mig själv helt till det yttersta, och ge mina lungor den välbehövliga genomköraren.

2 kommentarer:

  1. Hej, hittade hit tack vare att du lagt upp din blogg på jogg.se!! Kul att ha sin premiärmara att sikta mot, jag har gjort tre Stockholms-maror nu på tre år och det är verkligen häftigt och ett klart genomförbart mål, även om man har familj och heltidsjobb.

    Hoppas du får vara skadefri och kan fortsätta träna kontinuerligt så kommer det gå jättebra!

    Hälsningar från en annan löparbiten familjefar som närmar sig 40...

    Mvh
    Staffan

    SvaraRadera
  2. Hej Staffan!
    Kul att du hittade hit!

    Jag är inne på din sida ibland och tittar till dig:-)

    Jag hoppas också att kunna vara skadefri, och kunna träna ordentligt :-)

    Det känns helt klart som att jag nog skulle kunna genomföra det redan idag, nu börjar jag fundera på ett realistiskt tidsmål:-)

    SvaraRadera