.

tisdag 5 oktober 2010

Att åka till jobbet..

De 33 minuter då jag tar mig från Valdemarsro till Köpenhamn om morgonen, är och förblir min favoritstund på dagen (förutom löprundan då).
Det är stunden när jag kan lyssna på mina SR dokumentärer, fundera ut mina kommande träningspass och filosofera över livet.
Jag är helt inne i min egen värld, och seglar iväg med tanken, ibland väldigt långt bort till framtida maratonlopp och km-tider.
Vissa skulle nog kalla det för en sorts semi-meditation.
Det gör mig förberedd på dagen som ska komma och ger mig tid att ställa om från fritid till jobb.



2 kommentarer:

  1. Ja, man saknar pendeltiden lite grann. Helst som jag satt på bussen och inte behövde tänka på körningen.
    Fast...
    Möjligheten att cykla eller springa till jobbet är ju inte att förakta!

    SvaraRadera
  2. Nej, hade jag kunnat springa över öresundsbron hade jag nog gjortdet... kanske inte varje dag, men ofta iaf :-)
    Tåg och buss är heller inte att förakta, då slipper man ju även ta hänsyn till trafiken :-)

    SvaraRadera