.

måndag 4 oktober 2010

Havregrötens lov!

Jag lånar dessa ord från Alexander Waerme 13 år på jogg.se.

"Havregrynsgröten är grötarnas gröt. Det är en gröt som kan förtäras nästan var som helst i landet från Malmö i söder til Jarvisjärve i norr. Gröten är en näringsrik blandning och smakar gott att äta vid vilken tidpunkt man vill, man kan till och med sitta och små snaska på bussen. Gröten är speciellt bra att ätas innan träning då den ska ätas precis innan träningen för om man väntar lite så hinner delar av gröten förbrännas och det som inte är förbränt ligger bara där och skvalpar. Men om man äter direkt innan träning så finns det inget utrymme för skvalp så då blir det perfekt balans i kistan."

Jag håller absolut med!
Havregröten är en otroligt bra uppfinning, den ger ro i mage och energi för löpning!
Om jag dessutom intager den tillsammans med kaffe är känslan närmast himmelsk!


4 kommentarer:

  1. Detta kan jag skriva under på! Gröt är nog det allra bästa!

    SvaraRadera
  2. Gröt ät toppen! Börjar varje dag med gröt kryddat med linfrö och på toppen kör jag keso och hackade äpplen med kanel. En bra start!

    SvaraRadera
  3. För mig som är allergisk mot bl.a. mjöjlkprotein och vete är havregrynsgröten det helt optimala:-)

    Det ger ett härligt lugn i magen, och stillar hungern ända fram till lunchen!

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm. Havregrynsgröt med krossat linfrö, äpplemos och soyamjölk... Himelskt gott och funkar även för min kinkikga mage som andrafrukost inför lopp!

    SvaraRadera