.

torsdag 21 oktober 2010

Morgonträning!

05:00 Brrrrr... brrrrr...brrrr. (Iphonen burrar att det är dags att stiga upp).
05:06 De framlagda kläderna sitter på och jag öppnar ytterdörren.
05:18 uppvärmning klar och jag sätter igång att springa.

Min maratonvän Bo springer varje morgon, och han berättar alltid hur bra han mår och att han njuterhela dagen efter sin morgonstund.
Det var en lite spännande upplevelse måste jag säga, kroppen kändes helt annorlunda jämfört med vad den brukar göra vid vanliga pass.

Det verkar som att min kropp är väldigt beroende av energi, för fysiska aktiviteter.
Trots att jag kände mig totalt orkeslös, och benen var som betongklumpar så körde jag på i nästan 10 km. Hög puls och lågt tempo :-o
Foten är ju fortfarande inte i bästa form efter överansträngningen, men Jimmy hade tejpat upp den rejält, så där hade jag i alla fall inga känningar.

Det var en annorlunda upplevelse, men jag tror att höstens och vinterns träning kommer att föregå i normal träningstid framöver.
Kanhända att jag tar upp det hela när det börjar bli morgonvarmt i maj -11 igen:-)

2 kommentarer:

  1. Jasså, han tog fram tejpen:) Bra att det funkar!
    Han tejpade båda mina axlar i somras, för att jag inte skulle rotera dem framåt, det var en rätt skum känsla, men det funkade.

    Jag skippar morgonträning. Om jag verkligen går in för det och gör det regelbundet så kan det funka. Men det sliter för hårt på mig att träna utan frukost, jag är för klen.

    SvaraRadera
  2. Tejpningen var verkligen lyckad!
    Låter rätt intressant att tejpa axlarna med, tror att jag skulle behöva tejp på många andra ställen med :-)

    Ja, jag har lärt mig att jag behöver kolhydrater för att kunna träna.. Bara att följa kroppens signaler!

    SvaraRadera