.

torsdag 30 september 2010

Back on track

10 km i lugnt tempo i ikväll, tillsammans med Anna.
Mitt mål med dagens pass var att hjälpa Anna under timmen.

Hennes tidigare rekord låg strax över timmen, detta utan någon som helst koll på klocka och sträcka.
Min taktik var att hela tiden informera om tid och sträcka för att hålla så jämnt tempo som möjligt.

När vi kom till hälften märkte jag en liten sänkning av tempot.
Och det är just det som är problemet när man springer utan GPS eller pulsklocka.
Det känns som att man håller samma tempo, trots att kroppen sackar.
Efter lite pushande ökade vi igen.

Jag räknade ner kilometrarna, och när det var 1 km kvar satte Anna av.. precis som om hon mörkat formen.
Hon kutade ursinnigt de sista 500 metrarna, och hamnade på 58:55.

Grattis Anna!
Här är ditt lopp, bortse från pulsen bara.. den är min :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar