.

lördag 18 september 2010

Eko½Halvmaran

Min kropp är ett guds underverk...
Hur kan samma kropp som protesterade högljutt den ena dagen gå med på att bli stenhårt behandlad två dagar efteråt?

Tyckte det var en rolig dag på många sätt, jag fick återse mina trevliga tävlingskompisar Linda och Anna som jag samåkte med till Midnattsloppet tillsammans med för ett tag sedan.
Linda gjorde en fantastisk prestation!
Hon har aldrig sprungit en halvmara förr, men dagen innan bestämmer hon sig, och genomför loppet med bravur.. Sånt tycker jag är häftigt!
Min gamla klasskompis Mats linkade in på 1:57 med sin stukade fot, du kommer igen nästa gång! Hoppas att du kan återta din position som min hare snart igen:-)

Även kul att byta några ord med Daniel, ska bli kul att se hur det går för dig i Lidingöloppet!

Jag slog mitt PB med 12 minuter enligt min egen klocka, får se hur det blir när den officiella tiden kommer:-)

I slutet av halvmaran sprang man tillsammans med dem som hade valt 5 & 10 km.
Jag passerade två 5km-killar som samtalade:
- Dom som springer om oss nu har sprungit i 18 kilometer, och kutar om oss hur lätt som helst.
- Är du säker? svarade den andra killen.

Jag blev så full i skratt att jag ropade: - Ja, det stämmer!




1 kommentar:

  1. Trevligt att träffas Thomas och grattis till en riktigt fin tid. Fast det bästa var nog att kroppen fixa hela sträckan ;) Hoppas det känns bra idag också!
    Ta det nu lite lugnt i veckan så du får återhämtat dig ordentligt. Även om kroppen känns bra så behöver den lite extra vila efter en halvmara....

    SvaraRadera