.

fredag 24 september 2010

Skryllemilen

En trevlig fredagskväll begav sig Linda, Anna, Zingo och Thomas ut på en härlig fredagstur i Skrylle.
Perfekt temperatur var det, och det var skönt att någon annan hjälpte mig att hålla takten. Jag kör ofta annars mycket hårdare än jag tänkt från början.
Jag blev ändå rätt medtagen trots det beskedliga tempot.
Antagligen är det så att jag fortfarande inte är helt återhämtad från förra helgen, det känns väl sådär att det tar så lång tid, men jag kan ju inte göra annat än att vänta på att orken ska komma tillbaka.

På eftermiddagen var jag hos Jimmy som drog rätt mina kotor och tittade lite på min löpning.
Han såg de förändingar jag gjort och verkade tycka att jag var på rätt väg.
De saker han säger börjar nu även sjunka in i mig på ett naturligt sätt och jag njuter varje gång jag känner att löpningen "sitter"..

Nästa torsdag har jag bokat ett Syreupptagnings/Maxpuls/Mjölksyretröskelstest.
Jag har ju sett och hört många som gjort detta, men det var inte förrän min kollega kom tillbaka till jobbet från sitt test i måndags som det verkligen tog skruv i mig.
Bo har sprungit i många år, och är den sortens löpare som har ett naturligt löpsteg, och oftast sällan har några som helst problem med löpningen.
Han har (vad jag vet) varit som bäst topp 20 i Köpenhamns Marathon, så han håller en rätt hög klass.
Under alla år har han kört vanlig "samma tempo varje dag" tempo, och då sprungit 10 km varje morgon, och så 20-30 km på helgen.

Tillbaka till måndagen:
Bo log med hela ansiktet när han dök upp vid middagstid.
Ungefär som att han äntligen förstått vad lycka var..
Han berättade ivrigt om vad diagrammen betydde och hur hans träning nu skulle ändras.
Intervaller har han aldrig tidigare sprungit, heller ingen backträning, så allt blir helt nytt för honom.
Ska bli spännande att se vilka resultat han uppnår med den nya träningen.

För mig som älskar statistik var detta ljuv musik..
Jag kollade på nätet och hittade ett ställe i Lund.

Jag tvekade först, och tänkte: Men ska jag verkligen? Jag är ju inget proffs, och mina resultat är ju rätt blygsamma.
Sedan tog jag mod till mig och sade till mig själv att självklart ska jag göra det här.
Genom detta kommer jag ju att utvecklas och bli bättre, därmed är det ju viktigare för mig än för många andra :-)
Jag är värd det här!

Återkommer med resultaten!

1 kommentar: