.

måndag 27 september 2010

Övertränad?

Den senaste tiden har jag upplevt att hjärtat bankar hårt mellan träningspassen.
För mig upplevs det som något positivs, för det betyder att jag har tränat bra och tagit ut mig ordentligt.
Men efter rundan i Skrylle i fredags så har det tilltagit, och pulsen är något förhöjd.
Min vilopuls har legat på 50-55, men nu är den närmare 60-65.
Jag vaknar också på natten av mina egna hjärtslag, det har aldrig hänt förr.

Det ska sägas att jag hade något liknande efter broloppet, och det gick över efter ca. 2 veckor, men denna gången känns det värre.

Jag har avbokat torsdagens test. Jag vågar helt enkelt inte utsätta mig för det just nu. Eftersom man pressar sig till det yttersta bör jag nog vänta och se åt vilket håll det barkar med mitt nuvarande problem.

Nu är det vila som gäller, och när jag känner mig redo, så blir det långsam upptrappning.
Nästa halvmara är den 17. oktober, vet inte om jag vågar satsa på den som det ser ut nu.

2 kommentarer:

  1. Du kanske är vanligt hederligt sliten? Överträning har så många andra tråkiga symtom i sitt kölvatten.
    Lite extra Vila, Värme och Vänlighet får dig säkert på banan igen!

    SvaraRadera
  2. Får väl prova med lite VVV då :-)

    Tack för omtanken!

    SvaraRadera