.

söndag 26 december 2010

Uppfriskande dag

Jag upprepade succen med löpning och bastu idag.

Jag tittade till vädret över Öresund innan jag gav mig av på det som skulle bli dagens långpass.
Det såg inte jättebra ut, fast med min mask och 4-5 lager kläder kan jag klara det mesta.
Masken värmer dessutom upp inandningsluften lite grand (känns det som), och mina damasker vindskyddar de mycket hålrika skorna.
 
Längs med kusten dånade vinden, och isen hade lagt sig flera hundra meter ut på vissa ställen.
Plogningen norröver var inte vad jag hade hoppats, och jag börjar faktiskt bli lite trött att aldrig riktigt få lov att dra på. Hoppas verkligen att det blir lite barmark snart så att man kan köra lite effektivare.

För första gången på länge hade jag idag en ljudbok i öronen som sällskap.
Det var faktiskt helt ok, fast Björn Hellbergs långa, målande och uttömmande beskrivningar av miljöer och personer kan ibland göra att man tröttnar innan boken knappt har börjat.
Det kan också vara så att jag bara inte var på det humöret, så jag tror jag ger den en ny chans i morgon :-)

2 kommentarer:

  1. Härligt att vara igång igen ja :-) Men jag är också trött på oplogade vägar nu... Jag har försökt behålla peppen (eftersom snölandskap är så fina) men nu får det ta och töa lite...

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt helt ok, Och som jag läste i senaste Runners World, så har många stora namn gjort stor del av sin träning i djup snö som grundträning. Men det är kämpigt, och psykiskt jobbigt när det viner om öronen.
    Annars måste jag nog se till att bli bästa vän med löpbandet.

    SvaraRadera