.

söndag 19 december 2010

Kanonhelg!

Det är ju inte svårt att komma i julstämning efter den här helgen..

Lördagen började 9.00 med tomteintervaller!

Katarina hade den goda smaken att inbjuda till gemensam träning, med efterföljande eftersits.
En efter en dök upp, och till sist blev vi ett rätt stort gäng som gav oss iväg.
Några av deltagarna hade jag träffat tidigare, och vissa hade jag sett via deras bloggar.
Dessutom några helt nya bekantskaper!
Tack KatarinaAnna, AnnaDaniel & Sofie, Ingmarie, Sara och alla ni andra!
Så många trevliga människor samlade på en och samma plats :-)

Söndagen har bjudit på lite slölöpning..
Tillsammans med Ole i Bunkeflostrand, som jag fått kontakt med genom jogg.se stack jag ut en runda i eftermiddags.
Meningen var att det skulle bli 17 km långpass, men det stannade vid 11km eftersom jag började få lite benhinne/vadkänningar.
Och det är kanske inte så konstigt, för sedan jag började mitt program har jag ökat mängden ordentligt.
Dessutom är ju underlaget inte det bästa.,

Nu är det dags att träna klokt, och inte dra på sig en massa skador..!

5 kommentarer:

  1. Ja, öka med lagom takt, dessutom juletider då har man rätt att inte köra för hårt. Slappa på bordet är helt rätt ;-)

    SvaraRadera
  2. Härmed lånar jag ut lite av den klokhet jag hade i dag. :-)

    SvaraRadera
  3. Adam: Jag har ingen intention att dra ner för att det är jul :-)
    Men jag kommer att kunna sköta om mig bättre, köra länge med skumrullen och kaveln för att kunna bli piggare fortare:-)
    Idag är jag pigg som en mört och ser fram emot kvällens löpbandspass och Cirkelfyset!

    Ingmarie:
    Jag tar tacksamt emot den!

    SvaraRadera
  4. Lät som en trevlig helg :) Har du fått tag på skorna vi provade ut på nätet? Jag fick mina nya New Balance förra veckan, dom är underbara :) synd att jag bara kan traska runt i dem på jobbet för tillfället och inte springandes... men snart så! Precis som du sa när du provade ut skorna, det är bra att ha ett par att variera sig med. DS Trainern är inte lika bra dämpad som den du provade... kan vara bra att ha i åtanke när du kör mycket mängd nu :). Kram och god jul på dig!!

    SvaraRadera
  5. Mycket trevligt Emilia!

    Nej, det blev ju inga skor denna gången, eftersom ni inte fick in dem förrän i mars eller april.
    Har inte riktigt haft motivationen att leta på nätet än, men det kan hända att andan faller på under julledigheten.

    Jag gillar verkligen mina DS Trainer, så egentligen skulle jag vilja ha ett par som liknade den, men med lite mer dämpning, men hittills har jag inte hittat något som kommer i närheten.
    Jag får se vad jag hittar på:-)

    Kram och god jul på dig med:-)

    SvaraRadera