.

lördag 25 december 2010

Härligt att vara igång igen..

Jag har verkligen inte funderat så mycket på vad jag har stoppat i mig de senaste dagarna.
Måltiderna har avlöst varandra och när magen tog emot vid frukostbordet i morse kände jag att det var dags att avsluta julvilan :-)
Även om det kändes segt till en början så var det helt underbart att få komma igång igen efter 6 dagars löpvila.

Solen i Kullabygden var på sitt bästa humör, och gav mig en härlig stund...
En dag när man bara vill fortsätta i all oändlighet.
Men eftersom det är långpass på på programmet imorgon avslutade jag efter milen.


Efteråt blev det bastumys...
Hade egentligen velat rulla mig i snön, men barnen trodde att grannarna skulle misstycka, så jag avstod.
Det får bli av en dag när mörkret infunnit sig :-)

I kväll blir det mys framför TV´n medan damerna i familjen laddar upp för morgondagens mellandagsrea.
En sak vet jag, och det är att jag INTE ska följa med till Väla i morgon.

Min lott blir städning och därefter långpass som belöning.

6 kommentarer:

  1. Härligt pass Thomas! Ha en fortsatt bra julhelg!

    SvaraRadera
  2. önskar verkligen att jag kunde gilla löpning!!! bra jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Sex dagar??!! Milde himmel! ;-) Jag hade med valt långpass+ städning före Väla.Mellandagsrea där är inte att leka med.

    SvaraRadera
  4. Bra val =) Affärer vill man inte se på ett bra tag nu. Jag har vilat 3 dagar och kände att det var lagom. Nu blir det lite sprint om 40 min i inomhushallen med den nya klubben (IS GÖTA). God fortsättning på dig och lycka till med långpasset!

    SvaraRadera
  5. Daniel: Tack, jo det var helt ok! Superskönt att få röra på benen igen! God fortsättning på dig!

    Anna: Jo, det gjorde jag, även om flickorna idag har roat sig kungligt och hittat massor av kap. Dom hade vänligheten att komma hem med en ny träningsväska till pappa, så de förtjänade alla tacos de fick till middag nu i kväll.

    Suzan: Jag gillade heller inte löpning i början, jag antar att det var min iver att bli av med vikt som gjorde att jag satte igång. Viljan att fortsätta att vara smal, och längtan efter endorfiner gör att jag fortsätter:-)

    Ingmarie: Sex dagar är en hel del, men jag har kört en del alt. träning med, så helt stilla har jag inte varit:-) Nu är jag dock helt igång igen, och funderar på vad jag ska hitta på för skoj i morgon.

    Adam: Lycka till med nya klubben! Verkar ju helt perfekt!

    SvaraRadera