.

torsdag 2 december 2010

Snöpremiär

Sedan ett par dagar har en nackspärr som fortplantat sig ut i kroppen satt skräck i mig och orsakat huvudvärk och stelhet i hela överkroppen.
Jag tror att det kom farandes efter ett par olyckliga baklängeskullerbyttor på cirkelfysen häromdagen.
Men efter ett besök hos Naprapat-Jimmy i morse tänkte jag att nu får det vara slut på självömkan och gnäll.
Jag känner mig ett par cm längre samt väldigt mycket ledigare och mjukare i kroppen.

Så efter lite tvekan vågade jag mig till slut ut i snön i eftermiddags.
Jag hittade en cykelstig som var relativt nyplogad och satte igång att köra dagens pass.

Det märktes att jag inte kört några riktiga kvalitetspass på ett tag, för pulsen var hög, trots den ganska modesta hastigheten. Men efter ett tag kändes det faktiskt riktigt bra.
Nu ska jag försöka att följa programmet!
Det är faktiskt rätt humant, om man bara kör alla pass utan att mesa!

7 kommentarer:

  1. Gött att det känns bättre nu trots den höga pulsen. Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Härligt Thomas! Ingen brådska med kvlitetspassen så ta det bara lugnt så toppar du med mer kvalitetspass när det börjar närma sig Sthlm. :)

    Annars blir det ju Tomteintervaller om någon vecka så spar lite av krutet tills dess. Då kör vi så snön yr!!! :))

    SvaraRadera
  3. Adam: Det är lite grand av en psykisk barriär man ska igenom.
    Nu ser jag verkligen fram emot att fortsätta träningen!

    Daniel:
    Nej det är säkert ingen brådska.
    Men det känns ändå som att man vill vara med i programmet, så att man inte kommer bakom, och måste träna i kapp.
    Jag antar att han har tagit i med gott mått när det gäller träningen.
    För de flesta råkar ju ut för div. skador och sjukdomar under tiden.

    Tomteintervallerna ska bli kul!!

    SvaraRadera
  4. Tomteintervaller, vad är det? Något jag missat?

    SvaraRadera
  5. Men baklängeskullerbyttor på Cirkelfys? Hur?

    SvaraRadera
  6. Helt rätta takter Thomas! Kör så det ryker på Tomteintervallerna! :-)

    SvaraRadera
  7. Adam: Tomteintervallerna är ett initiativ som Katarina: http://www.cykelmygg.se/ har tagit.
    Välkommen att joina:-)
    http://www.facebook.com/event.php?eid=131950046858280

    Andrej: Det var en övning där man egentligen inte skulle göra en hel baklänges kullerbytta, utan bara rulla tillbaka med benen bakom huvudet, och sedan upp till stående igen.
    Men eftersom jag sysslat med brottning under många år satte jag igång att göra som vi brukade göra där. Dvs. körde hel bakåt, och sedan framåt till stående.

    Anna: Tack!! Det ska verkligen bli kul!

    SvaraRadera