.

onsdag 15 december 2010

Supertisdag

För att orka med den tunga träningen i vinter hade jag ju tänkt att köra styrka och stabilitet istället för löpning på tisdagspasset.
Men igår provade jag att göra både och.

Det blev 8 km på löpbandet, i lugnt tempo med 5% lutning.
Mina tidigare upplevelser har ju inte varit så bra, de andra gångerna jag provat löpband så har jag alltid haft massor av problem i vader och benhinnor i flera dagar efteråt.
Men jag hoppas att den stora lutningen hjälpte mig att springa bättre tekniskt.
Det verkar också som att det behövs lång inkörning för mig för att musklerna ska gilla löpbandet, men så som de senaste vintrarna har sett ut lär det bli nödvändigt om jag ska nå mitt mål på 3:30 i Stockholm.

Därefter blev det en timmes Cirkelfys.
Cirkelfys är som jag skrivit tidigare min stora favoritstund på veckan.
Det är alltid så att jag känner att jag har tagit ut mig helt och hållet när jag går hem.
Och igår hjälpte det mig dessutom att mjuka upp vaderna efter löppasset.

Jag känner mig förvånansvärt pigg i benen idag, hoppas att det håller i sig!

2 kommentarer:

  1. Fint pass. 5% ger respekt =) Har du kört några tävlingar i veteran sammanhang? Vi har en tävling i Lund den 14 jan. 60m, 60Häck och längdhopp. Kanske något för dig? Senare kommer även lite längre löptävlingar.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag sysslar ju bara med löpning, och bara långdistans (i stort sett).
    Men det kunde kanske vara kul någon gång :-)

    SvaraRadera