.

söndag 5 december 2010

Långpass i snöslask

Jag sitter i soffan och är rätt nöjd med dagens långpass.

15 km på Malmös gator och trottoarer i härligt vitt sken.

Tyvärr går det ju inte att få något tempo i snöblasket, bl.a. beroende på att jag inte har fixat broddar ännu.
Dessutom har jag begåvats med att vara skåning och är därför heller inte speciellt van vid att springa i snö.
Ändå kände jag mig faktiskt nästan euforisk när jag till slut var hemma på Valdemarsro igen.

Nu sitter jag och funderar på om kroppen känner för att gå på Friskisträning i morgon.

11 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Hoppas de skottar bättre i Malmö, för här vas snöskottningen nästan obefintlig =(

    SvaraRadera
  2. Nej det är helt omöjligt att få upp någon fart i den här snön. Och coachen har ordinerat intervaller till veckan - jo tjena!

    SvaraRadera
  3. Adam: Ja under hela den här snöiga perioden har jag märkt en enorm skillnad varje dag jag kört till jobbet i Köpenhamn.
    På den Danska sidan har snön varit helt borta!
    Fast nu på morgonen var det faktiskt helt ok.-)

    Anna: Nej, inte är det lätt!
    Hoppas snön hinner smälta en del till dina intervaller:-)

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Jag vågar inte springa för mycket på detta underlaget, för det gav mig ont i foten förra året. Men jag har införskaffat mig ett par broddar, har dock inte testat dem än.

    SvaraRadera
  5. Sara:
    Det är nog väldigt klokt!
    Jag känner mig också väldigt osäker, fast så länge snön inte fryser är det ju rätt ok.

    Jag funderar fortfarande på vilka broddar man ska ha.
    Det verkar vara väldigt olika vad folk tycker..

    SvaraRadera
  6. Härligt jobbat :-) Jag älskar att springa i snö (fast inte när det är oplogat iofs, då halkar man ju bara runt i modden). Känns lite mjukare än asfalt (fast å andra sidan kan man ju alltid springa i spår under icke-snösäsong..). Hm.. okej, jag ville säga att jag gillar snö men jag tror jag ändrar mig och säger att jag gillar när det är mjukt under fötterna ;-)

    Men.. hur är det att springa centralt? Krockar du inte med allt folk? :D

    SvaraRadera
  7. Bara när jag mitt i smeten kan det vara lite krångligt:)
    Jag tycker det är värre med trafikljusen, så det gäller att planera så att det inte blir så många av dem.
    Men jag bestämmer sällan hela rundan, bara ungefär.
    Sedan låter jag sträckan bestämma vart det bär!

    SvaraRadera
  8. Jo, trafikljus kan vara lite jobbigt, speciellt i jättekorsningar när man får vänta länge. Får man stå och hoppa runt ett bra tag innan man kan fortsätta :-D
    Ah. Antar att du har en sådan gps/mätar-mojäng då? Jag har önskat mig en sån i julklapp så jag också kan ha lite koll på hur långt jag sprungit utan att behöva memorera vägnamn och sedan kolla eniros kartor :D

    SvaraRadera
  9. Japp!
    Jag har en Forerunner 305.
    Den tycker jag fortfarande håller måttet, + att den kostar hälften av vad de nyaste klockorna gör:
    http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/gps-navigation-old/GARRUNNER305/garmin-forerunner-305

    Hoppas att du har varit snäll så att tomten kommer med en sådan till dig :-)

    SvaraRadera