.

torsdag 16 december 2010

Tafatt försök i stormen..

Jag vill ju helst följa mitt program, och jag vill helst klara av så mycket som möjligt utomhus!
Att jogga upp 3 km i medvind var faktiskt helt ok.

Men när jag vände mig om för att påbörja passet var det som att det stod någon och piskade mig i ansiktet!
Jag körde på, och tittade med ett öga i taget, försökte växelvis se var jag var, och vart jag var på väg!

Men efter att jag snubblat in i en stor snöhög, och jag till slut inte kunde se mycket mer än att det var ljust ute fick jag ge upp.
Jag var rejält nedkyld när jag kom hem, trots mask, flera lager med kläder och vindskydd.

Men oj vad gött det var att få komma in och sätta sig framför kakelugnen..!

11 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut. Kan du elda i kaminen?

    SvaraRadera
  2. Jag kan riktigt se dig stappla omkring med ett öga öppet :) Det ser skönare ut framför kaminen!

    SvaraRadera
  3. Inget kul det där! Ett tips är att alltid möta vinden först så man inte får den mot sig när man börjar bli svettig för då blir man så förbannat nerkyld trots bra kläder.
    Ska jag ut på Söderslätt när det är som det är nu så är det alltid vinden som får avgöra rundan. Vill aldrig ha den mot mig när jag fått upp värmen!

    SvaraRadera
  4. Adam: Om jag kan! Det eldas både morgon och kväll.
    Ibland dessutom en gång mitt på dagen när det är riktigt kallt och någon är hemma.

    Sara: Ja, det såg nog riktigt skoj ut. Flera bilar som passerade körde lite långsamt förbi mig för att se om jag var ok.

    Daniel:
    Ja, man lär så länge man lever.
    Ska tänka på det där framöver!

    Nu vet jag framförallt att jag inte ska ge mig ut när det stormar på det viset!
    Framför allt ska jag nog försöka bege mig inåt i stan, istället för att utforska småvägar där det är öppna fält.

    SvaraRadera
  5. Jag fick också ge upp igår, 3.4 km kom jag innan jag fick se mig besegrad av snön och nu snöar det ännu värre än igår så det verkar bli inomhusläge idag ;-)

    SvaraRadera
  6. Ja, det lär inte bli bättre förrän i april ungefär, så jag antar att vi får ta och vänja oss :-)

    SvaraRadera
  7. Det är inte mänskligt att vara ute och springa i sånt väder. Fast jag har gjort det själv :-)

    SvaraRadera
  8. Ja, och imorgon är det dags att ge sig ut innan frukost igen =)

    SvaraRadera
  9. Aldrig vädret som får sätta stopp för träningen, asg! Väntar ut snöfallet här i Paradiset för dagens andra distanspass i snön. I öppna spisen brinner en härlig brasa, bastun påslagen, i skafferiet lite glögg!

    SvaraRadera
  10. Andrej: Ja, minnet är kort;) Jag räknar med att jag säkert ett par gånger denna vintern kommer att göra om precis samma sak igen ;)

    Adam: Jag har provat att springa innan frukost, men jag tror inte att det är min grej. Jag mår snabbt illa och kan inte prestera.
    Nej först lite havregrynsgröt så blir både Thomas och magen glad!

    Mats: håller med att vädret inte ska få spela roll. Men det ska vara fysiskt möjligt att springa med. *S*
    Det är helt ok med snödrivor och snöfall generellt, om jag bara får lov att hålla ögonen öppna;)

    SvaraRadera
  11. Verkligen kul att träffa dig med i dag!<det är inte vi som har extrema åsikter utan alla andra. ;-)Önskar dig ett härligt (lång?)pass i morgon och hoppas jag får vara med på ett sen!

    SvaraRadera