.

söndag 12 december 2010

Långpass med trevligt sällskap

Söndag har ju traditionellt varit en slappedag för mig.
Men med med mitt upplägg för maran är det långpass på programmet.
Varje vecka läggs en kilometer till, för att komma upp i mängd.
Idag blev det 16 km i oväntat solrikt och småblåsigt väder.

Jag trivs verkligen bättre och bättre med den sortens avslutning på veckan.
Lite typ en nollställning inför veckan som kommer.

Idag fick jag dessutom trevligt sällskap av Daniel.
Inte nog med att han spelade innebandy i 2 timmar, han orkade dessutom följa med mig på långpass, nästan på fastande mage.
Daniel har en massa bra idéer och små tips som både förbättrar och underlättar träningen.
Han körde dessutom samma program som jag kör nu förra året, men strået vassare (3 timmarsprogrammet).
Så han vet vad jag ska igenom!



Jag försöker lyssna så mycket jag kan, både på honom och alla andra som har något vettigt att säga.
Alla bloggare som jag följer bidrar alla med var sin liten bit i pusslet för att få träningen och kroppen att hänga ihop.
Utan inspiration som denna hade man lätt dukat under i den mörka, hårda tiden vi är inne i nu.

Tack Daniel, och tack alla andra där ute!









Jag har bestämt mig för att skippa tisdagspassen fram till januari-februari, eftersom jag behöver den extraträning som friskispassen ger mig.
Förr har jag ju varit lite klen i vader och bålen, men det blir bättre och bättre tack vare F&S!

9 kommentarer:

  1. Bra pass där. Alltid trevligt med löpsällskap. Anmälde mig till Malmömilen som går av stapeln den 18 juni. Ska du springa den?

    SvaraRadera
  2. Får fundera på det där, skulle vara jättekul om det gick!
    Vet inte hur jag kommer att återhämta mig efter Stockholm Marathon 28 maj. Jag brukar vara rätt skakig efter längre lopp, efter senaste halvmaran tog det nästan 3 veckor innan hjärtat tickade normalt igen.

    SvaraRadera
  3. Härligt med sällskap på långpassen! Jag befann mig faktiskt precis där ni är på bilden idag. Synd att jag inte såg er :)

    SvaraRadera
  4. Allt blir ju roligare om man är två, så ger man ju inte upp lika lätt heller ;-)
    Tyvärr har jag ju ingen att springa långpass med, tur att man har spotify i mobilen iaf :-)

    SvaraRadera
  5. Anna: Vad lustigt att du också var där:-)
    Jag tror att klockan var nästan precis 15.00 när vi passerade där.
    Visst är det är det trevligt med sällskap, tiden går mycket fortare!
    Jag hoppas på mycket sällskap på mina sölndagspass. De blir ju bara längre och längre med tiden:-)

    Popruta: Jag brukar inte ha musik i öronen.
    Jag gillar att höra mina andetag, och tycker om att uppleva folklivet omkring mig :-)
    Men ibland har jag SR´s dokumentärer.
    De är ruskigt intressanta och allmänbildande!

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2519&grupp=8967

    SvaraRadera
  6. Tack igen för ett trevligt pass! Tyckte du såg stark ut hela vägen och som jag sa så kommer du få fin belöning till våren. Kör på bara och lyssna på kroppen så kommer det gå kanon! :)

    SvaraRadera
  7. Ja, det var överraskande hur lätt det kändes, jämfört med passet dagen innan! :-)

    Jag börjar också tro på att det kan gå... får jag bara vara hel, så är det inte alls omöjligt!

    SvaraRadera
  8. Långpass på söndagar låter super härligt! :) Längtar såå tills jag får komma igång med dem igen! Hur har det gått med New Balance skorna? Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas verkligen att du får lite medgång!
    Skulle vara kul om du kunde hänga med på ett långpass någon gång :-)

    Det blev ju inge New Balance, det kommer inte in förrän i mars månad.
    Ska se om jag kan hitta dem på nätet!!

    SvaraRadera