.

lördag 4 december 2010

Nytt grejs och eftermiddagspass.

När jag vaknade i morse var siktet inställt på något nytt för att förgylla tillvaron i denna gråa, mörka och nästan olidliga tid på året.

Jag begav mig skyndsamt till Löplabbet i Malmö och träffade där Emilia som just börjat jobba där.
Jag kikar ju in på hennes blogg ibland, därför var det extra kul att träffas på riktigt.

Emilia gav mig förstklassig service, och hjälpte mig att prova ut nya skor samt en del annat.

Mina nya mängdskor kommer att bli New Balance 760, om de känns bra när de är insprungna.
Mina DS Trainer är ju jättebra, men jag kommer att behöva lite variation nu när jag öka mängden ganska radikalt.
Jag fick även med mig ett par damasker och ett par nya kompressionsstrumpor.

 


Förhoppningsvis kommer damaskerna hjälpa mig att hålla mig mer torrskodd under den blaskiga årstiden.

Jag hade tur, för enligt hemsidan var de slut, men jag lyckades roffa år mig det sista skyltexemplaret som fanns i butiken.


Inspirerad av de nya grejerna gav jag mig ut på lördagsrundan, och fick 8 km med rätt hög puls.
Jag misstänker att jag har något sorts virus, för det jag tidigare trodde var en nackskada, för att sedan kalla för migrän nog ändå är svullna lymfkörtlar i nacken.

Men jag har inga andra symtom, så det är inget som hindrar träningen i alla fall.

Imorgon väntar 15 km långpass.

2 kommentarer:

  1. Kul att du fick bra hjälp av syrran min =)

    SvaraRadera
  2. Verkligen trevligt att träffas igår :) Kul att du blev nöjd med servicen! Lycka till med 15 kms rundan idag! kram

    SvaraRadera