.

torsdag 24 februari 2011

Njuter av att vara ledig..

Sportlovsveckan för mig är en välbehövlig omladdning av hjärnan.
Den senaste tiden har varit mycket stressig privat, så ledigheten kom precis lagom.
Jag njuter i fulla drag, och väljer och vrakar på olika aktiviteter, lite som sportlovet när man gick i skolan :-)

Min viktnedgång har turbostartat med många men lätta måltider.
Jag känner att jag är på väg, och blir ännu mer inspirerad av att se på vågen att det redan börjar hända saker.
Min hjärna har också börjat ställa sig i "viktminskningsmode".
Det innebär att jag blir ganska asketisk i mitt tänkande, och är extra medveten om vad jag stoppar i mig, och hur mycket jag rör mig. Polariserar gott och ont, så att all rörelse är av godo och all mat intas med respekt och glädje.

Träningsmässigt körde jag Spinningpass - Puls på Friskis i Limhamn igår.
Jag har ju inte tränat puls innan, men det var en trevlig erfarenhet och det fick mig verkligen att ge allt.
För den som inte vet vad ett pulspass är kan jag berätta att deltagarna har pulsband på sig, och under passet ser hur man ligger till på en stor skärm .
Eftersom jag har rätt bra koll på min puls när jag springer var det extra roligt att se hur jag låg till på cykeln.

Just nu är jag väldigt biten av spinning, och kommer att köra det så fort jag får möjlighet.
Är mycket tacksam att Katarina visade mig att Spinning kan vara kul!

I förmiddags sprang jag ett par km. för att testa, det kändes helt ok. Fast jag blir snabbt trött i höften och väljer att avbryta när det inte känns bra längre.
Det är i alla fall inte den där stötande smärtan längre, bara lite lätt molande.

Inspirerad av Daniel och Ingmarie har jag nu även bokat in mig för att bli instruerad hur man använder Powerplate. Den finns inte på så många ställen, men som tur är har Friskis i Limhamn varit kloka nog att införskaffa en.

4 kommentarer:

  1. Ledighet är guld värt för att ladda batterierna igen! Spinningen lät härlig!

    SvaraRadera
  2. Wow! Pp! Hoppas det är en bra instruktör! Och visst är spinning puls superkul! För dina löpmusklers skull så satsa på hög kadens och lätt växel. :-)

    SvaraRadera
  3. Ahhhh!!! PP!!! Var beredd på TRÄNINGSVÄRK! :)

    SvaraRadera
  4. Emilia - Spinningen var super! Sitter faktiskt i ännu! På söndag är det dags igen:-)

    Ingmarie - Hoppas det med. Det är uppenbarligen samma instruktör alltid där, så vi får hoppas att han är bra.
    Ska tänka på att hålla kadensen uppe!

    Daniel - Tror att jag är beredd.. har ett ytterligare ett par dagar innan det är dags!
    Looking forward to it!

    SvaraRadera