.

måndag 14 februari 2011

Citytunnellöp

Inspirerad av gårdagens härliga upplevelser ville jag idag uppleva något annorlunda.
I somras sprang jag ju Broloppet och har sedan dess funderat på om man inte kunde göra något kul med Citytunneln.
Idag satte jag bilen vid centralen

 

Hoppade på Öresundståget bort till Hyllie station.

 

Därefter blev det en skön tur genom ett vindpinat Malmö tillbaka till bilen.
Visst låter det knäppt, men jag älskar när det isar på kinderna.

Väl tillbaka på centralen tog jag en välförtjänt kopp kaffe.


 

Hummm undrar vart tåget för mig nästa gång?


- Posted using BlogPress from my iPhone

16 kommentarer:

  1. Vad härligt! Hojta till nästa gång så hänger jag gärna på :)

    SvaraRadera
  2. Kävlinge så klart! Så har du en härlig tremilare hem. Fast då kanske du ska vara hel i höften först...

    SvaraRadera
  3. Emilia - Det lär bli fler gånger! Kul att du vill hänga på! Lovar att säga till :-)

    Anna (Orka mera) - Ahh.. Skulle sitta fint när islossningen kommer!

    SvaraRadera
  4. Fan, trodde först att du sprang inne i tunneln =)

    SvaraRadera
  5. Hehe Adam... det hade varit en RIKTIG utmaning.. får göra det nästa gång :-)

    SvaraRadera
  6. Jag har en väninnan som är brandman (Kristina, henne har du väl träffat?). Du kan väl säga till innan du springer i tunneln så ska jag förvarna henne så får du eskort:)

    Ses på torsdag:)

    SvaraRadera
  7. Katarina - Som du såg har jag frågat Kristina, så nästa gång blir det Tunnelintervaller ..*S*
    Ses på torsdag :-)

    SvaraRadera
  8. Kul idé!!! :)
    Hoppas det går bra med höften nu!

    SvaraRadera
  9. Daniel - Det går bättre! Jag kör full rehab, med övningar morgon och kväll + annan träning.
    Har hittat små trick som avlastar höften...:-)
    Tror att jag kommer att få dras med det här länge, men om jag kan köra på och träna en del löpning, samt en massa annat så känns det ändå ok.

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt kul initiativ! Lite galet men samtidigt något som fler borde testa, impulsplanerade träningspass! Riktigt nöjd med kaffet också :)

    SvaraRadera
  11. Älskar tokiga löparrundor! Men det hade nog blivit lite väl mycket äventyr om du sprungit inne i tunneln som jag först tänkte:)
    Vi kanske skulle starta en grupp som gör lite roliga tokrundor då och då?
    Kul att det funkade att springa med höften!

    SvaraRadera
  12. John: Jag älskar galna saker! Att harva samma runda dag ut och in kan man ju bli galen av :-)


    Linn: Visst skulle det vara spännande, men kanske lite klaustrofobiskt att springa inne i tunneln. För att inte säga farligt med! :-)
    Jag är helt klart med på en grupp med galna upptåg!

    SvaraRadera
  13. Inte speciellt långt, ca. 6 km, resten blev vandring eftersom höften inte ville vara med :-o

    SvaraRadera
  14. Stockholm? Men du behöver inte springa hem utan kan kuta här. :-)

    SvaraRadera
  15. Ingmarie: det låter som en härlig ide! Jag kommer när kroppen är hel igen!

    SvaraRadera