.

torsdag 17 februari 2011

Berg och dalbana


Just nu går det verkligen upp och ner.
Känningarna i höften flyttar på sig varje dag, ibland sitter det i ljumsken, nästa dag höftkammen eller bak i ryggen.
Vissa dagar tror jag att jag är frisk, andra dagar (som igår) kan jag inte springa en meter!

Men glädjen att kunna träna alternativ träning, samt prova nya saker gör att jag ändå kan hålla humöret uppe!
Idag ska jag prova på spinning, och ledaren är Katarina.
Jag har alltid sagt att spinning inte är något för mig.. men detta ska verkligen bli spännande!

Att det är mindre än 100 dagar till Stockholmsmaran kan vi strunta i, för nu är fokus på att bli frisk och starkare än någonsin!

6 kommentarer:

  1. Är det på Sats? Där tränar jag ju :) Läste att du skrev om att ni var där i söndags på Västra hamnen, det är mitt favorit gym! Är nästan alltid själv där på mina morgonpass och det är faktiskt riktigt skönt och lyxigt!
    Så tråkigt med dina känningar, hoppas att du blir bättre snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till på spinningen ikväll! Och skulle du fastna fullständigt för det, så vet du var du kan spinna fyra timmar i sträck :)

    SvaraRadera
  3. Emilia - Ja, det är Sats, men denna gången är det på City, jag har aldrig varit där, så det blir ju också en ny erfarenhet:-)
    Jag gillade verkligen Västra hamnen, hade jag bott närmre hade jag säkert tränat där.

    Anna (Orka mera) - Tack, tror att ett lycka till behövs. Jag känner mig lite smånervös om jag ska vara ärlig. Men fyra timmar är nog i mesta laget, fast utmaningen är ju rolig, så vem vet? ;-)

    SvaraRadera
  4. Ahh jag är lite avis på dig som får spinna med Katarina. Dock fick jag världens härligaste yogapass ikväll.
    Hoppas att du gillade spinningen bättre än vad jag gillade zumba ;)

    SvaraRadera
  5. Spinning är grymt! Man kan jobba ordentligt med sitt tröskelvärde och samtidigt sträva efter att spränga gränsen för maxpulsen vid varje pass. Jag tycker att du skall testa Bodybalance eller Yoga. Riktigt bra när man kommer in i det hela. Ett plus är att man oftast är ensam som man ;)

    SvaraRadera
  6. Sara - Det kommer fler chanser. Kan verkligen rekommendera det, Katarinas starka röst gick genom märg och ben emellanåt, trots att hennes mikrofon var sönder :-)
    Jag gillade det och kommer att fortsätta, jag fick upp pulsen och var trött som en 40 åring när jag gick till sängs :-)
    Härligt att du fick ett bra yogapass!

    John - Jag märkte det du skriver, det var en ny upplevelse som gav mersmak!
    Yoga brukar jag köra ibland, de veckor som jag har mycket ledigt försöker jag köra 2 ggr i veckan. Bodybalance verkar ju intressant, det tål att tittas närmare på.
    Det du nämner om ensam som man är redan noterat :-)

    SvaraRadera