.

torsdag 20 januari 2011

Tar det lugnt ett par dagar..

De senaste dagarna har jag haft ganska svårt att gå.
Om jag ska vara ärlig så började det kännas redan för en vecka sedan, när foten höll på att plåga mig.
Kanske var det så att min hjärna inte orkade med att hantera två motgångar samtidigt.

För nu när jag i stort sett är helt ok i foten så gör insidan av låret så pass ont att jag haltar betänkligt.
Fram till i tisdags när jag skulle träna med Adam och Mats i Helsingborg kunde jag faktiskt springa helt ok.
Jag hade verkligen sett fram emot att träffa dessa trevliga löparvänner, och dessutom få lov att köra intervaller inomhus... vilken lyx!
Men när jag hade värmt upp så var det totalt stopp. Jag kunde inte springa en meter!

Sedan dess har jag tagit det lugnt och bara kört lite fys här hemma utan att belasta så mycket.

Min naprapat klämde, tryckte och kände idag, men hade väldigt svårt att se vad som var fel, för det är verkligen väldigt diffusa symtom.
Till slut kom han fram till att det antagligen är slemsäcksinflammation (bursit) på insidan av låret.

Det betyder ju att jag i vilket fall inte kan springa de närmaste dagarna. I kväll började jag dessutom på en kur med voltaren för att lugna ner inflammationen..
På måndag tar jag ett nytt beslut om vad som ska hända härnäst.

Jag som trodde att jag snart skulle kunna inviga mina nya snabbeskor!!

Asics Gel DS Trainer 16

12 kommentarer:

  1. Hoppas du är tillbaka med löpningen snart igen. Under tiden får du/vi fortsätta kolla på handboll. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Aj aj aj! Ta det lugnt och krya på dig! Vet inte hur länge du ska köra med Voltaren men ta det lite easy ifall du startar löpningen med Voltaren i kroppen. Lätt att lura sig själv och köra på för hårt när man gå på det där...

    SvaraRadera
  3. Adam: Ja, det får bli handboll! Hade varit kul om man hade haft biljetter till matcherna här i Malmö!

    Daniel: Tar det mycket lugnt.. masserar lite lätt enligt Jimmys instruktioner.
    Lovar att ta det lugnt, även om det bär mig emot. Tyckte precis att jag hade kommit igång!

    SvaraRadera
  4. Voltaren är en löpares bästa vän!

    SvaraRadera
  5. Låter som du borde ta det lugnt och låta Voltaren göra ett bra jobb, tråkigt med skador... Men kul med fina skor :)

    SvaraRadera
  6. Easec: Ja folk säger det! Hoppas att det stämmer!

    Hannas Mamma: Ja, jag gör mitt bästa, fast det rycker verkligen i benen. Jag vill verkligen ge mig ut och springa, fast varje gång jag reser mig upptäcker jag att jag inte kan!
    Skorna är verkligen jättefina! Kul att Asics också börjat med lite roliga färger:-)

    SvaraRadera
  7. Fy vad trist! Men voltaren? Nääää säger jag! I synnerhet när du inte är säker på vad det är!Det där är en överreklamerad pilla! Synd att du inte bor i 08;a land för då hade jag skickat dig till min husguru. ;-) Jag tror dock ni har bra kinesiologer i Skåneland med!

    SvaraRadera
  8. Drygt m skador. Hoppas du kan se det som återhämtningstid och mental träning.

    SvaraRadera
  9. Ingmarie: Nej, jag tror inte mycket på Voltaren heller, men i brist på alternativ, och på inrådan av naprapaten gör jag det ändå.
    Hittills har det inte hjälpt, men det är ju några dagar kvar på behandlingen.

    AKA: Ja, drygt. Jag är extremt sugen på att sätta igång igen, men detta lär bli mer än ett par dagars löpvila.

    SvaraRadera
  10. TRIST är bara förnamnet! Själv skippar jag Voltaren och sätter tilltro till mitt fantastiska (eeehrm)läkkött. Stretch, yoga och alternativträning så hoppas jag vara på benen snart igen. Fy fasen vad det är trist med skador!!! Hoppas det känns bättre snart för oss båda!

    SvaraRadera
  11. Det är nog klokt Anna!
    Jag är nog ett par dagar till innan jag vågar säga att jag är helt igenom det värsta.
    Inspirerad av dig och av några av de andra bloggare jag följer, har jag anmält mig till yoga imorgon. Håll tummarna att det faller väl ut!

    SvaraRadera
  12. Några framsteg på skadefronten?

    Kul att du ska testa yoga, ser fram emot att läsa den rapporten!

    SvaraRadera