.

lördag 29 januari 2011

Det kittlar...

Nu tror jag faktiskt att jag håller på att bli ok igen. 
Inte så att jag har provat att springa, men det kittlar och kliar i ljumsken sådär som det gör när man håller på att bli bra igen.
Det spritter i benen att få sätta igång, men jag ska verkligen försöka att lägga band på mig, och först vara bra till 100%.
Och när jag väl är 100%, så ska jag ta det lugnt när jag startar upp.
(Ska upprepa det många gånger så att jag inte glömmer det.. Ta det luuuugnt... ta det luuuuugnt!)
Planen är att inte planera så mycket alls, utan bara känna efter, annars blir jag bara besviken.

Min största sysselsättning när jag nu inte kan springa själv är att surfa runt på träningsbloggar och insupa tröst och inspiration. Samtala med vänner som springer, kompisar som och är eller har varit skadade ger också mod och hopp för framtiden.

Det låter säkert patetiskt, men jag mår verkligen skit när jag inte får röra på mig. 
Lika glad och sprudlande som jag kan vara när jag springer, lika sur och vresig kan jag bli när jag måste vara stilla och känna kroppen förfalla. Tur att min familj är så förstående! <3
Mina födoämnesallergier blir dessutom värre och luftrören är småirriterade för första gången på länge.

Men idag är en bra dag :-)
Cykelmyggan Katarina hade inbjudit till "Löpskolning och löpstyrka" vid Pildammarna.
Tyvärr satte skadan stopp för mitt deltagande, men lunchen efteråt ville jag ju inte missa. 
En kompis sade en gång "Löpare är trevliga människor helt enkelt", och det stämmer verkligen! :-)
Det blev en mysig stund med intagande av vegomat.

Sara, Katarina och Daniel siktar in sig på vegokycklingar mm.

5 kommentarer:

  1. Kul att träffas idag, löpare är verkligen trevliga människor!!! Ha is i magen och låt det klia lite till, så är du snart på benen igen, pigg och glad :)

    SvaraRadera
  2. Du är snart på banan igen! Jag LOVAR! Och till samma ställe ska vi gå och käka när jag kommer ner om några veckor! Jihaaa! :-)

    SvaraRadera
  3. Trevligt att träffas idag! Hoppas du snart är på banan igen!!!
    Rusa inte för fort nu när det börjar bli bra igen och lägg det där maraprogrammet åt sidan några veckor. Lyssna på kroppen och träna därefter!

    SvaraRadera
  4. Nice, här har det blivit grönt och vårlikt!

    Tack för igår, alltid lika trevligt.
    Håller tummarna att du snart kan rulla igång löpningen igen!

    SvaraRadera
  5. Sara: Mycket kul! Isen är intakt nu på söndagsmorgonen.. Men det känns som töväder är på väg :)

    Ingmarie: Jag veeeeet ju att jag blir bra igen, men de dagar när man blir trött på att läkningen "står stilla" är det tungt!

    Daniel: Mycket trevligt var det.. som vanligt:-)
    Ska försöka att lägga band på mig, jag blir verkligen som en kalv på grönbete, det har hänt ett flertal gånger att kommer hem i värre skick än jag var när jag blev skadad efter en premiärtur.
    Jag har slutat att ens titta på programmet, nu blir det efter eget huvud.
    Jag har ändå alltid varit min egen värsta slavdrivare.

    Katarina: Jag tyckte att om våren nu inte syns utomhus kan den väl få göra sitt inträde på min blogg i alla fall! Om inte skadorna tar knäcken på en lär väl tanken på att vi bara är halvvägs in i vinterperioden göra det :-)
    Tack för igår, och tack för tipset på övningen.
    Jag har kört den och ett par andra som jag hittade på den där sidan nu på morgonen.

    SvaraRadera