.

söndag 2 januari 2011

Lyckad helg

Vi firade nyår ganska stillsamt, utan stora löften eller bomber.


På nyårsdagen stod jag först i kön till Friskis och Svettis för att lösa nytt medlemskort.
Jag passade då på att uppgradera så att jag nu även får tillgång till gymmet så att jag kan träna det jag känner för.

Väl inne i lokalen var det snabbt välfyllt med folk som bestämt sig för att börja ett nytt liv på det nya året.
Det dröjde faktiskt en bra stund innan jag skulle komma till löpbandet, så jag valde att köra i gymmet en timme.

Gymmet på Johanneslust är verkligen bra!
Nu har jag ju inte varit på så många gym, men jag tror att detta är ett av de mest utrustade jag sett.
Det blev en del nya övningar, på maskiner jag aldrig sett förr.
Sedan löpbandet, och jag är mycket glad att jag nu(hoppas jag), har lyckats att klura ut hur jag ska springa löpband utan att få ont.
Men träningsvärk fick jag och faktum är att jag i morse undrade hur jag skulle ta mig ur sängen, men med lite krångel gick det bra.

Bild lånad av Friskis

Idag körde jag även långpasset på löpband.
Jag hade förberett med deckare och P3´s dokumentärer i hörlurarna för att två timmar inte skulle kännas långtråkigt, men redan efter 3 km fick jag kortslutning(uppenbarligen en bugg som finns i en viss serie av Iphones hörlurar).

Lyckligtvis fick jag trevligt sällskap på bandet vid sidan om, och då trillade kilometrarna på ganska snabbt.
18,5 km blev det, och det känns som att jag börjar komma igång för att kunna köra på med lite hårdare träning.

Jag är verkligen glad att jag tog beslutet att satsa på Stockholm Marathon, för varje vecka som går blir jag mer och mer sugen inför varje pass!

10 kommentarer:

  1. Träningsvärk is da thing! :-)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Ska snart ut på 5 km innan jobbet börjar.

    SvaraRadera
  3. Vilken lyckad helg!
    Johanneslust är super och gymmet på övervåningen har verkligen allt!

    SvaraRadera
  4. Starkt att springa så långt på bandet!

    SvaraRadera
  5. Ingmarie: Visst är det! Jag känner fortfarande av det, och njuter så gott jag kan:-)

    Adam: Tack! Jag hoppas att det blev en bra runda!

    Daniel: Ja, Det är ju bra att jag bor så nära Johanneslust. Trevligt ställe med trevlig personal! Jag visste inte att gymmet var så bra, det var en stor bonus!

    Mats: Tack, jag är glad att det funkar med löpband nu, för än är jag inte så råbarkad som ni andra att jag klarar det utomhus på detta isklädda underlaget:-)

    SvaraRadera
  6. Hatten av för löpband i 2h!!!!

    SvaraRadera
  7. Katarina: TACK! Det var faktiskt helt ok. Om miljön bara trevlig så går det, även om jag 1000 ggr hellre hade varit utomhus på barmark!

    SvaraRadera
  8. Grymt bra jobbat med 2 h på löpbandet!!

    SvaraRadera