.

måndag 15 november 2010

Ultraintervallerna i Kävlinge


I helgen besökte jag Ultraintervallerna vid och omkring Train in i Kävlinge.
Det var en massa tjejer och killar som i en landsomfattande tävling/happening sprang 8 x 10 km, där det var en ny start var tredje timme.
Första start 06:00 lördag morgon, och sista 03:00 natten till söndag.

Jag hade faktiskt tänkt att springa i alla fall ett par rundor, men förkylningen satte stopp för det.

Istället agerade jag fotograf, och susade runt på cykel på intervallen som startade 12.00 fick ändå en liten bit av känslan hur det är att vara med i ett arrangemang som detta.
Allting var jättebra arrangerat, och alla vart man såg gick folk omkring leende och njöt.
Vädret var helt optimalt(kanske liiite för mycket blåst), men alla verkade nöjda.

På kvällen åkte jag upp för att ta emot gäster som ska hyra vårt sommarhus i Höganäs den här veckan, och när jag vid 01.00 tiden på natten var på väg hem till malmö kunde jag inte låta bli att svänga förbi Kävlinge för se hur det stod till med alla.

Det var ett imponerande stort antal som var kvar, och även om leendena inte längre var lika intensiva, så märktes det att alla verkligen ville vara där och inte tänkte ge upp.
Detta var alltså strax innan den sista etappen och vissa av deltagarna pratade redan om nästa års lopp.

Om allt vill sig väl står jag också med då..!

Några av mina bilder finns här http://8x10k.blogspot.com/2010/11/dagen-efter.html

Och resten (med reservation för kvaliteten på vissa bilder) finns HÄR


Jag förklarar mig härmed frisk nu, och kommer att köra ett hårt Friskispass ikväll, därefter blir det vila fram till testet på torsdag.

4 kommentarer:

  1. Jätteroligt att du kom och hälsade på oss både en och två gånger! Alltid roligt med bilder. Dessutom trevligt med någon som såg pigg ut så där kl 01 på natten, vi andra var kanske inte så mycket att hänga i julgranen :)

    SvaraRadera
  2. Perfekt, det där med reset har jag missat. Men nu vet jag. Tackar! Jag kände mig också seg i helgen, så det blev inga Intervaller för mig heller. Hoppas vi kan köra intervallerna nästa år istället.

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du kom och hälsade på och tog bilder Thomas! Häftigt när du dök upp där mitt i natten, jag blev väldigt förvånad! :)

    Skönt att du är frisk igen så du kan få till testet, spännande!

    SvaraRadera
  4. Ni är inte kloka. 80 km?
    Men jag är som vanligt imponerad av folk som inte är riktigt kloka!

    SvaraRadera