.

måndag 16 maj 2011

Tillbaka tror jag:-)

Orsaken till att jag hållit en lite lägre profil var att jag var så trött på att bara skriva om skador... skador.. och skador.
Min kropp är lite grand som Foppas, fast utan att någonsin fått en enda större smäll.

Men min coach har fått mig att lyfta huvudet, se längre fram och behandla min kropp så som den behöver bli behandlad. Hårt & intensivt men med en vårdande hand mellan passen.

Så, orsaken att jag så smått börjar ta bladet från munnen är att allt verkligen är toppen just nu..
Kroppen känns skön och jag har dessutom lärt mig att ÄLSKA intervaller, och ÄLSKA när det går fort.

Därför är det extra kul att få springa Blodomloppet om ungefär en vecka och se hur jag kan pressa mig på en kort distans som 5km.

8 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! De flesta träningsbloggar handlar emellanåt om skador. Tråkigt att skriva men samtidigt nyttigt att läsa att det inte alltid är en dans på rosor. Hoppas du får vara skadefri nu och att det slår gnistor under fötterna på blodomloppet!

    SvaraRadera
  2. kör hårt Tomas! Håll dig skadefri

    SvaraRadera
  3. Underbart Thomas! Jag håller tummarna för dig och satsar tjugo spänn på sub19 :)

    SvaraRadera
  4. Anna (Orka mera) - Jag vet ju att det inte alltid är en dans med löparskor. Jag tror inte att omgivningen märkte det, men det kändes som att jag klagade och gnällde hela tiden. Ska försöka bli bättre på det där. Det är INTE synd om mig..

    Johan - Sure will.. nu kör vi så det ryker!

    John - Intressant tanke..!
    Tur att du bara skriver 20 spänn.. Jag är ju rädd om mina medmänniskors pengar :-)

    SvaraRadera
  5. Gött!!
    Och även om det är tråkigt att skriva/ha skador, så ingår det tyvärr i all (hårdare).

    SvaraRadera
  6. Glad att du är tillbaks! :-) Och 5 km är KUL! Tuta och kör! :-)

    SvaraRadera
  7. Andrej - Jag vet att det ingår, ska försöka att acceptera det.
    Men ska också försöka låta bli att bli skadad.

    Ingmarie - Tack! GER JÄRNET!

    SvaraRadera