.

tisdag 17 maj 2011

Löpskolning och tvåminutare

Idag har jag haft det skitkul!

Målet med dagen var att försöka att motivera mig att köra löpskolning så bad jag Sara att hjälpa mig med inspiration.
Jag hade tur.. hon sade ja!
Sara har lång erfarenhet av det där, och har dessutom ny kunskap efter sin tid hos Tomasz Lewandowski som är Polsk landslagstränare !

Jag var i god tid och avverkade 4 km som uppvärmning, tänjde mina benhinnor, stretchade för att vara beredd på mangling.
Sara dök upp och berättade en massa intressanta saker som kan vara bra att veta.
Jag lyssnade med andakt och sög åt mig alla kloka ord...
Sara har förmågan att berätta så att man förstår precis, och hon brinner verkligen för det här!

Sedan blev det den ena galna övningen efter varandra..
Emellanåt kände jag mig som i videon nedan.. men jag inser hur välgörande det är!
Nästan så att man känner hur nervtrådarna letar upp varandra och hälsar.

Löpskolning är inget för veklingar, det tar rejält på alla de senor och muskler som man nästan bara använder vid just vid denna sortens rörelser.

Jag ska ta ta i mig själv och köra några övningar vid varje träningspass, för det funkar ju även bra som en del av uppvärmingen.


Efteråt drog jag iväg på dagens tvåminutare x 10.
Jag älskar dessa passen, men idag var jag helt slut redan innan jag hade börjat.
Passet blev i alla fall genomfört enligt planen, och ännu en lyckad dag kan läggas till handlingarna :-)

11 kommentarer:

  1. Tyckte jag såg er i farten när jag körde förbi vid 1855 något. Tuttade med en grön Volvo herrgårdsvagn. Såg att Sara lyfte en arm medan du låg ner i någon konstig ställning =) Körde ett lagom snabbt 800m lopp med endast 10 min uppvärmning. Blev 2,32 - 3.10 fart. Lagom uppvärmning för lördagens GV.

    SvaraRadera
  2. Adam - Så det var du? Hahaha...
    Verkar som att du hade en trevlig kväll du med.

    På tisdag smäller det.. !

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du har Sara!
    Ibland behöver man någon som förklarar (bra dessutom...) så man kan lära sig nya saker samt få inspiration. En liten kick liksom.
    Bra att du bloggar igen tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. Vilket lyxpass med självaste Sara bakom piskan. Låter hur trevligt som helst :)

    SvaraRadera
  5. Kunde du inte filmat passet? Jag är en löparanalfabet, så lite tips kunde kanske kapa ett par sekunder.

    SvaraRadera
  6. Hannas mamma - Ja Sara är verkligen en guldklimp! Jag är lycklig att vara omgiven av så många duktiga människor!

    Johan - Tack!

    Anna (Orka mera) - Ja, en ynnest.. det var verkligen trevligt!

    Andrej - Jag får ta och filma nästa gång, förhoppningsvis blir det fler gånger!
    Jag vet inte om jag är det bästa exemplet, annars får jag ta och filma Sara istället!

    SvaraRadera
  7. Oj, så mycket smicker! AKtar du dig inte så blir jag snart mallig ;)

    Haha så det var du, Adam! Jag sa till Thomas att jag hade ingen aning om vem det var, men jag vinkade för säkerhets skull ;)

    SvaraRadera
  8. Sara - Bli du mallig.. det förtjänar du! :-)

    SvaraRadera
  9. Lyllos!Sara helt för dig själv! Vilken lyx! och du, nu ÄR du igång! :-)

    SvaraRadera
  10. Ingmarie - Eller hur? Duktig tjej det där :-)

    SvaraRadera