.

tisdag 12 april 2011

Äsch,,

Efter gårdagens distans kändes det skumt i höften igen.
Inte så att det gjorde ont, men lite irriterat och stelt är det främst i ryggslutet, ner på vänster rumphalva.
Idag har det fortsatt att utvecklas i fel riktning.

Lite surfning på nätet och får mig att tro att det är Piriformismuskeln som strular.
Har hittat en hel del stretchningar på som hjälpt många, och kört dem här i kväll, hoppas att det funkar för mig med.
Det värsta har försvunnit efter det, så jag håller tummarna att allt är bättre imorgon.

Jag antar även att detta är en del av orsaken till min gamla skada, som mest var en samling av odefinierbara smärtor, stickningar och svagheter i höftområdet..

10 kommentarer:

  1. Hm, det lät ju inte så bra... :( Håller tummarna att det går över lika fort som min muskelbristning!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inget om det där men se till att skynda långsamt nu när du startar upp. Håller tummarna för att det bara är något tillfälligt!

    SvaraRadera
  3. Hoppas som övriga att det inte är något "riktigt", utan bara något tillfälligt strul som har gått över när du slår upp ögonen idag! Stretcha på :)

    SvaraRadera
  4. Ett tips är att stretcha höftböjaren noga. Håll länge upp till minuten. Även rumpan kan behöva stretct. Hoppas du blir bra snart!

    SvaraRadera
  5. Hannas mamma laddar - Så verkar det vara, jag ska bara träna lagom så ordnar det sig:-)

    Daniel - Tack för tummarna, jag lovar att ta det lugnt, och lyssna på min duktiga coach :-)

    Anna (Orka mera) - Jag tror bara att jag körde på lite för hårt, och fick en träningsvärk som jag inte har känt på länge.

    Jenny - Ja, stretchen igår gjorde verkligen susen, och när jag hade gjort samma sak i morse kändes allt (nästan) normalt igen. Jag ska bara komma ihåg att stretcha höftböjaren och rumpan ordentligt, så tror jag att jag är fit for fight igen :-)

    SvaraRadera
  6. Den där lilla rackaren kan vara en envis jäkel. Triggerpunktsmassage var det enda som hjälpte mig.
    Gör inget som gör ont. :-)

    SvaraRadera
  7. Johan - Jag hoppas det med, även om det inte är så farligt än, så är det tråkigt att jag är så känslig att jag inte slipper känningar.

    Ingmarie - Min naprapat har pressat ut den på mig en gång, det gjorde vansinnigt ont.
    Det känns något bättre idag, så vi får se de närmaste dagarna..

    SvaraRadera
  8. Jag har haft en sådandär odefinerad smärta i mina höfter från och till genom åren. peppar, peppar har det känts bra några år nu MEN i alla fall. Stretch hjälpte mig, speciellt en där man placerar ena foten bakom den andra och liksom sträcker höften utåt samtidigt som armen sträcker äve huvudet. Jag vet, det är en usel förklaring av stretchen:)

    SvaraRadera
  9. Anna - Jag tyckte det var en jättebra beskrivning, förstår precis :-)
    Det får jag ta och prova.
    Just nu stretchar jag hej vilt, alla stretchar jag kan tänka på efter varje träningspass.

    SvaraRadera