.

måndag 18 april 2011

Islossning

Nu känner jag den där härliga känslan av islossning i höften.

Jag vet att jag har sagt det förr, men nu finns det faktiskt hopp.
Egentligen borde jag nog funderat lite mer i samma banor när jag såg att Jimmy hade ordinerat Zumba för Annas höft.

Jag tror nog att det var den tveksamma glädjen av att i mitt inre se mig själv dansa Zumba som gjorde att jag inte tänkte så långt att det kunde vara ett alternativ för mig.

Efter 3 dagar med vanliga höftrullningar liknande videon nedan känns min höft mjuk och fin.
Hiphop är ju faktiskt liiiite coolare än Zumba :-)


Höften protesterade inte ett dugg vid 4 * 5 minuters intervallerna igår, tvärtom kändes det som att jag ville köra ett par intervaller till.
Men Coach Katarinas ord ekade i mina öron "95%... 95%.. 95%"..
Jag ska stanna när passet är avklarat, bara för att mina benen klarar mer betyder INTE det att jag ska springa mer.

8 kommentarer:

  1. Skönt att det börjar lossna. Men jag tycker inte du skall lägga Zumba/dans på hyllan, det skadar ALDRIG med lite dans i livet ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att höra :) Åhhh intervaller... det ska jag ge mig på imorgon!!!

    SvaraRadera
  3. Det där är svårt. Att sluta, trots att man inte är slut. Jag har länge haft en tendens att träna alldeles för hårt. Nu är det lite bättre balans mellan teknik och rå-ös.

    SvaraRadera
  4. Linda - Den dagen jag dansar Zumba är det två torsdagar i samma vecka:-)

    Emilia - Det var supergott! Hoppas att du får ett bra pass :-)

    Andrej - Jag försöker verkligen, och det går bättre och bättre. Men när endorfinerna sprutar är det inte lätt..

    SvaraRadera
  5. Skönt att höften håller sig tyst och snäll! Måste vara dina dans-moves som gör det:) Kör hårt (fast inte för hårt - lyssna på din mygga!)!

    SvaraRadera
  6. Anna (Orka mera) - Det är jättehärligt att inse att all den kraft man har lagt ner på att stärka kroppen och på rehab ger utdelning. Lite synd att jag inte kom på det där med rullningarna innan, men bättre sent än aldrig.
    Visst är det bra med en snäll mygga som sticker en lite ibland när man har tappat fokus eller satt av i fel riktning! :-)

    SvaraRadera
  7. Härligt att du kan springa igen:) (speciellt nu när vädret är underbert...) Det är sjukt skönt när styrka o fys verkligen ger resultat, det gäller bara att hålla i och fortsätta fast det funkar att springa. Annars åker man dit igen! Och stretcha! (Så har jag iaf haft det med mitt jäkla löparkna...)

    SvaraRadera
  8. Lisa - Visst är det superhärligt! Jag njuter av varenda löpsteg jag tar!
    En positiv sak jag tar md mig är just alternativträningen. Numera ÄLSKAR jag spinning, styrketräning och cirkelfys. Mitt största problem är bara att jag inte vet hur jag ska få det att gå ihop med resten av träningen!

    SvaraRadera