.

fredag 22 april 2011

Påskintervaller

Att slå upp ögonen en dag som denna var bara helt fantastiskt.
Vädret underbart, och värmen liksom darrade redan vid 9-tiden när jag gav mig av.
Jag var rejält seg från naveln och neråt, så det var inte helt utan tvekan jag satte mig i bilen och styrde kosan mot Pildammarna där Sara hade bjudit in till löpskolning och intervaller.

Vi skulle träffas 10.30, men med min stela kropp visste jag att det skulle krävas LÅNG uppvärmning för att kunna genomföra passet. Så jag körde en runda i parken + lite andra uppmjukningar innan vi träffades.

Det börjades med lite löpskolning, massor av roliga och smått galna övningar.
Löpskolning är något som jag hittills varit väldigt dålig på att köra. När jag kollar runt bland andra löpare i min omgivning verkar det som att många "glömmer" att göra det allt för ofta.
För jag märker hur välgörande det är, både på kort och lång sikt. Efter ett par rundor hamnar mina snubbelfötter mycket bättre i marken och jag känner att jag har bättre kontroll!
Bild lånad av Daniel

Själva intervallerna hade Sara noggrant rekat för ett par dagar sedan, så allt var upplagt för ett lyckat arrangemang.
Jag kände mig pigg i benen, och de första intervallerna gick utan problem. Man blir ju dessutom sporrad av att ha några riktigt duktiga löpare i sikte framför sig..

Men när 4 intervallen på 400 skulle sätta igång så hann jag bara ta två steg innan jag förstod att det var dags att lugna ner sig. Jag fick en liiiten blixt i höften och lade av direkt.
Men det var nog falskt alarm, för jag kände absolut inget när jag sedan joggat ner.

Tack Sara för ett jättehärligt arrangemang! Till och med vädret hade du fixat bra:-)
Dessutom trevligt att träffa alla nya och gamla bekantskaper!

Nu börjar jag att blicka fram emot Sydkustloppet nästa helg. Men innan dess väntar två löppass och lite spinning:-)


4 kommentarer:

  1. Hoppas på lika härligt väder nästa helg! Fast det ska visst inte bli medvind...

    SvaraRadera
  2. Kul att se bilder från Pildammen. Har sprungit där några gånger när jag varit i Malmö med jobbet. Varje gång i mörker, varje gång springer jag vilse :-)
    Lycka till på tävlingen!

    SvaraRadera
  3. Anna (Orka mera) - Håller tummarna för vädret!
    Hempa - Tack! Det finns väldigt många stigar vid Pildammarna, jag springer nästan alltid samma för det är lätt att villa bort sig även i dagsljus:-)

    SvaraRadera
  4. Sara är verkligen en hejare på att ordna till pass! Klokt att du inte spände bågen för mycket.

    SvaraRadera