.

söndag 11 december 2011

Myssöndag..

Idag har jag bara gjort saker jag gillar i det tempo jag ville göra det.
I en trebarnspappas liv är det ibland en ynnest att själv kunna styra sin tid 100% och den enda gången jag verkligen är "Out of reach" är när jag är uppe i sommarhuset i Lerberget.

Där har jag röjt runt, och julpyntat en aning, eldat i kaminen och vrålat tenorarior i alla höga tonarter som finns.



När allt var klart käkade jag medhavd mat och gav mig ut på dagens långpass.
Egentligen är väl 75 min löpning inte att räknas som långpass, men de där stora volymerna väntar jag med tills kroppen klarar av det.

Det blev en lite annorlunda runda, för hela strandremsan där jag brukar springa mellan Lerberget och Viken var både bortblåst och fylld av tång. Den ligger typ 15 meter från havet, och på flera ställen hade havet alltså ätit upp alltihop.
Imponerande krafter!

Som man kan se på den bifogade kartan stannade jag vid Äsperöd, och började frysa en aning. En blick på Iphonen sade mig att det var ungefär 2 km om man sprang över fälten istället för genom Höganäs (ca. 5 km).

Valet var lätt, men när jag kom ut på fältet så hördes plötsligt ett stort dån.
Det var ett Cessna som höll på att landa på Äsperöds Flygplats.
Ehh.. jag tyckte nog att jag hade hört namnet Äsperöd innan. Det är för att det heter Äsperöds flygplats.
Och efteråt såg jag genom fönstret en mycket arg pilot som hytte med armen mot mig.

Jag skyndade mig vidare, och såg när jag lämnade området att det faktiskt fanns en "Tillträde förbjudetskylt". Den hade jag missat helt!

Men ingen skada skedd,  nästa gång tar jag den extra rundan om stan:-)

När jag kom hem tillbringade jag en lång stund i bastun.. Och tittade på skdsprinten på datorn genom glasdörren.




Nu är allt klart för julen:-)

3 kommentarer:

  1. Jösses! Det kunde gått riktigt illa! Men lite roligt var det allt också.:)
    Och vad fint du verkar ha gjort!

    SvaraRadera
  2. Oj då, så kan det gå..! :-D

    75 min löpning = inte långpass?? Långpass är INDIVIDUELLT vet du va? Mina ligger nog runt timmen, enligt mina förutsättningar. Ha ha!

    SvaraRadera
  3. Ingmarie - Visst var det roligt, men jag var rätt uppskakad. På längre pass har jag numera hörlurar, och detta upptäckte jag verkligen i sista minuter.
    Men... som sagt, det händer inte igen:-)

    Västgötskan - För mig är 75 minuter också långpass! Fast i folkmun verkar de flesta tycka att ett långpass helst ska vara minst + 20 k... men det lär dröja innan jag kommer dit :-)

    SvaraRadera