.

tisdag 27 december 2011

Förkylt

Tur att jag redan i förväg hade beslutat att jobba hemma idag.
Jag jobbar som allra bäst hemma i soffan framför en brasa, med granen och nyheterna på tv som sällskap.

Jag har haft ett virus i kroppen ett par dagar, det kändes tungt redan på mitt distanspass på juldagen och att hjärtat bankade lite extra efteråt.

Men jag hoppades att min intensivkur med D-vitaminer skulle göra att immunförsvaret fick den hjälp den behövde för att förhindra att det bröt ut.

Som tur är tillfrisknar jag oftast rätt snabbt numera, träning gör som sagt under..

Annars flyter det mesta på, jag springer mina pass, och är tacksam att jag kan springa. Ibland får jag känningar i ryggen om jag har belastat för mycket, men om jag tar det lugnt ett par dagar försvinner det igen.

Något som Jimmy på Naprapatlabbet konstaterade för längesedan var att min vänstersida är rejält mycket svagare än högersidan.
Det är mycket märkbart nu när jag börjar få koll på mina baksidor.

Jag kör rejäl uppvärmning med bryggor och "Barbiesar" och rumpsparkar för att få igång musklerna, men trots det är det stor skillnad.
Får jobba på det där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar