.

söndag 9 oktober 2011

Friskis Malmös bokningssystem

Jag är en väldigt lugn person som sällan hetsar upp mig över småsaker.
Men i morse var jag RASANDE!

För ett tag sedan bytte man bokningssystem på Friskis i Malmö, vilket var välkommet eftersom man tidigare fick gå in på de olika anläggningarnas egna bokningssida för att boka.
Med det nya systemet är tanken att man ska kunna se passen från alla Malmös Friskisanläggningar och lättare boka ett pass som passar.
Men det nya systemet är fullt av barnsjukdomar...


Som jag skrev i förra inlägget var planen idag att jag skulle köra 75 minuters spinning och dessutom få till lite PowerPlateträning.

Egentligen bor jag på helt fel ställe för att träna på Friskis på Ön, men jag tycker att det är värt att köra de 20 minuterna genom stan för att få komma till en bra anläggning.

Jag var i mycket god tid och fann att registreringsautomaterna var stängda.
När jag frågade i receptionen sade tjejen att jag inte alls hade bokat.
Efter lite kollande sa hon:
Du har bokat på Heleneholm... och tyvärr finns det inte plats på detta passet.

Eftersom jag var rätt säker på min sak tog jag upp min Iphone och loggade på bokningssystemet.
Jag hade VISST bokat!

Allt hade nu varit frid och fröjd om jag bara hade fått ta min biljett och gå in till mitt pass.
Men icke... Tyvärr kunde hon ju inte se min bokning i sitt system, och då kunde hon heller inte skriva ut någon biljett.
Och passet var ju fullt, så i hennes värld skulle jag bara glatt vända och åka de 20 minuterna hem igen om det var så att alla som bokat valde att dyka upp.



Då brast det för mig.. Jag sade några ord som jag inte har använt på mycket länge och kokade i hela kroppen.
Det var ju inte hennes fel, men jag hade ju liksom ingen annan att säga det till.

Efter ett tag visade det sig att det var någon sorts uppdateringsfel, som gjorde att gårdagens bokningar inte registrerades, därför var det inte bara jag som drabbades.
Därför fanns det även plats på passet och jag fick en härlig stund tillsammans med mina medryttare.

Men Jag HOPPAS att Friskis inte har betalat leverantören för arbetet de har utfört, för det är verkligen under ALL KRITIK.


5 kommentarer:

  1. Håller med dig. Vi hade barnsjukdomar m vårt bokningssystem också, men det var inte så allvarligt. Hoppas de får ordning på det.

    SvaraRadera
  2. Andrej - Det här har hållit på ett bra tag nu. Fördelarna med det nya systemet är helt klart övervägande, men det ska ju funka. Friskis Malmö har 35.000 medlemmar, så när det inte funkar blir det ju totalt kaos.4Mitt Friskiskort löper ut om ett par veckor, funderar på att prova något annat..

    SvaraRadera
  3. Suzan - Mycket! Det har faktiskt fått mig att dra mig för att boka pass.
    Känns osäkert att det skulle vara värt att åka så långt om man inte kommer med på passet eller att det är något annat problem.

    SvaraRadera