.

måndag 15 augusti 2011

Semesteruppdatering

En liten hälsning från semestern i Turkiet där jag och dessa två unga damer håller till den här veckan.



För de regnfrusna som befinner sig lite längre upp i Europa kan jag berätta att det är över 40 grader och strålande sol varje dag.
Första riktiga soldagen var igår och spenderades på den östra stranden där man snabbt kommer djupt ner i vattnet och det inte är så kommersialiserat.




På kvällen gjorde jag succé som magdansare, dvs. visade hur det skulle vara så att de stackars flickorna de hade ställt på scenen skulle veta hur det skulle gå till. (Jag är till vänster på bilden), fast det syns ju på stilen.




I morse kutade jag en lite runda förbi amfiteatern och upp på västsidan förbi alla flådiga hotel.
Jag var inte ensam, det verkar vara en hel del människor som lovat att bli friska och sundare under semestern.
Men klockan var vid 8:30 och temperaturen redan 29 grader så musten försvann rätt snabbt.
Tror jag ska försöka springa på kvällen en annan dag.

Idag hänger vi bara vid poolen och det börjar strama betänkligt i huden.

Får nog strax gå upp på rummet och ta en eftermiddagslur innan det är dags att ta reda på vad kvällen har att erbjuda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar