.

torsdag 9 februari 2012

Hypokondrikern

Jag har svårt att tolka kroppen signaler.

På det viset kan jag få en snuva att bli influensa, men även en rejäl skada att bli träningsvärk beroende på tillfället och humöret.
De dagar jag är utarbetad kan jag lätt känna mig hängig, småsjuk och även känna symtom av vad jag antar är allvarliga sjukdomar.

På samma sätt kan jag överse att mina vader har nått gränsen för vad de klarar, gå till jobbet med 40 graders feber eller träna dubbel mängd trots smärta.
Ändå känner jag mig helt pigg och frisk.

Är det hypokondri, och/eller omvänd hypokondri(om det kanske finns ett ord för det)?
Eller .. är ordet bara knäppis?

4 kommentarer:

  1. Haha, jag känner igen det där. Yrsel blir blodbrist, lite förkylning är en katastrof, samtidigt som man kan sticka och träna med båda...

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt... men skönt att jag inte är ensam om det! Började tro det :-)

    SvaraRadera
  3. Och, som ett brev på posten blev jag sjuk idag, efter att ha tränat fast jag kände mig hängig! Haha...

    SvaraRadera
  4. Nämen usch Lisa! Hoppas att det bara är en attack av hypokondri så att du är på benen idag igen:)

    SvaraRadera